Proiect de lecție
Unitatea
de învățământ : Școala Gimnazială Nr. 2 Timișoara
Propunător
: Diță Bogdan David
Data:04.11.2014
Clasa
: A VI-A b
Aria
Curriculară : Limbă și comunicare
Obiectul/Discplina
: Limba română
Subiectul/Tema
: Sobieskii si romanii-exercitii de vocabular
Tipul
de lecție: lecție de consolidare
Obiective
de referință/ competențe specifice :
1.3
sesizarea unităţilor lexicale necunoscute în fluxul vorbirii, în scopul clarificării
acestora
1.4
sesizarea corectitudinii/ incorectitudinii gramaticale a unui
enunţ
şi/ sau a formelor lexicale
2.2
selectarea elementelor de lexic adecvate situaţiilor de comunicare
Obiective
operaționale: la sfârșitul lecției elevii vor fi capabili
O1:
Să poată extrage dintr-un text literar cuvinte potrivite sarcinii lor
O2:Să
spună câte litere și câte sunte conține un cuvânt dat
O3:Să
compună corect noi cuvinte cu ajutorul derivării cu sufix și prefix
O4:
Să pună în relație de antonimie, omonimie sau sinonimie cuvinte date
Strategia
didactică :
Metode și procedee didactice :conversația,
exercițiul, explicația, demonstrația,
Mijloace și materiale didactice : fișe cu
exerciții, culegere, manual,
catalogul,
tabla, marker-ul, buretele
Forme de organizare a clase :colectiv
Tipuri de învățare : învățare inteligibilă
Evaluare
: formatoare, formativă.
Bibliografie:
- CIOCANIU, Cristian (coord.), ENE, Ana(coord.), Limba și literatura română, București, Niculescu, 2014
-CRISAN,
Alexandru. DOBRA, Sofia. SAMIHAIAN, Florentina(coord.), Limba română –manual clasa a v-a, București, Humanitas Educațional,
2013
No comments:
Post a Comment